Visie en werkwijze 

Visie en werkwijze

Leefstijl gaat over gedrag dat invloed heeft op gezondheid of op gezondheidsproblemen. Het heeft betrekking op voeding, beweging, roken en alcoholgebruik. Maar ook op een gezonde werk-privé balans en de balans tussen moeten en willen. Deze onderwerpen staan niet op zichzelf, maar hebben onderling invloed op elkaar; pak je je voeding en gezondheid aan, dan zal dat ook je emotionele stabiliteit vergroten en omgekeerd.

Ongezonde keuzes worden zelden bewust gemaakt. Gedragspatronen ontstaan geleidelijk en zijn soms lastig te doorbreken. Pas wanneer we kijken naar onderliggende behoeften, gedachten en overtuigingen, komen we tot de kern en kunnen we ongezonde gedragspatronen doorbreken.

Humension

Luisteren naar je lichaam

Een dieet zal niet helpen als de onderliggende behoefte niet wordt vervuld. Sport en beweging wordt een straf als deze niet past bij jouw lijf. Je voelt je pas gezond, vitaal en lekker in je vel wanneer je kiest voor datgene dat bij jou past. En daarvoor moet je leren goed naar jezelf te luisteren. Het resultaat is een leven en een lichaam die beiden in balans zijn. Licht en energiek.

Orthomoleculaire voeding en supplementen

Vanuit mijn opleiding en ervaring met orthomoleculaire voeding en supplementen kan ik je helpen aan een eetpatroon dat daadwerkelijke voedend is voor je lichaam. Je afhankelijkheid van suiker zal afnemen en je lichaam krijgt de voedingsstoffen die jouw vitaliteit ondersteunen.

Bewezen technieken

Ik werk op basis van bewezen gedragsveranderingstechnieken zoals:

Cognitieve gedragstherapie met behulp van het GGGG-model.

Je krijgt zicht op je denkpatronen: je onderzoekt een gebeurtenis en hoe je gedachten samenhangen met je gevoelens en gedrag (GGGG-model). Vervolgens leer je hoe je gedachten die ongewenste gevoelens en gedrag geven om kunt buigen naar gedachten die wél gewenste gevoelens en gedrag met zich meebrengen.

WOOP (Wish, Outcome, Obstacle, Plan)

WOOP (Wish, Outcome, Obstacle, Plan) van Gabriele Oettingen is een praktische, toegankelijke, op feiten gebaseerde mentale strategie om je te helpen jouw wensen te vinden en te vervullen en aangeleerde gewoontes te veranderen.

Maar ook met heel praktische manieren, bijvoorbeeld huidige eet- en beweegpatroon en voorraadkast- en omgevingsscan.

Blijvende gedragsverandering

Voor elke coachee zoek ik een passende aanpak. Zodat de gedragsverandering blijvend is, ook nadat de coaching voorbij is. Het persoonlijke plan is de sleutel voor succes! Ieder mens is uniek!

Share This